02/01-16

 
Just nu gör jag allt för att slippa plugga. Den här tentan hänger ju lite på om jag ens får gå vidare till nästa termin på Sophiahemmet.. inte ens det ger mig en spark i baken. Jag kanske väljer fel? Borde jag egentligen bli marinbiolog? - jag älskar ju havet och har alltid gjort det, men det är svårt att få jobb inom det. Jag kanske borde gått någon form av media/design utbildning. Jag har suttit i tre dagar nu och "forskat" i koder för att bygga hemsidor istället för att lära mig om smärta.  Det är väl vanligt att tvivla på sina livsval men jag önskar att jag var tvärsäker på min utbildning.
 
Min pappa säger alltid att när jag bestämt mig för något så fullföljer jag det och ger gärnet. Det är ofta sant men i just utbildningsperspektiv så inser nu att jag gör det i "förarbetet" inför val av utbildning. När jag bestämde mig för att söka in till Södra Latin hade jag knappt läst gitarrnoter men några månader innan berättade jag för min lärare att jag skulle spela upp och såg till att lära mig tillräckligt för att komma in. Min lärare sa efteråt att han ärlig talat inte trodde att jag skulle hinna öva tillräckligt inför min uppspelning. När jag väl är inne går jag omkring med ett åskmoln över huvudet. Sånt är livet eller?
 
Allmänt | |
Upp